Wednesday 10 May 2017

COACH HAS 0173256869 : PROSES autolisis semasa bulan puasa dengan Herbalife Nutrition

Apa itu AUTOLISIS?


Autolisis adalah sistem automatik dalam tubuh kita untuk mengembalikan keadaan tubuh ke fungsi dan keadaan paling ideal.

Autolisis yang berlaku semasa kita puasa sepanjang bulan Ramadan..
* 10 hari pertama 10% sel tubuh diperbaharui
* 10 hari berikutnya 66% sel tubuh diperbaharui
* 10 hari terakhir 100% sel tubuh diperbaharui

Ketika berpuasa darah akan dipenuhi dengan tenaga dan nutrisi yang sihat dan berkualiti tinggi, sehingga penggantian sel mati, memperbaiki sel rosak, dan pembentukan sel baru. Tubuh kita dengan segera akan  memiliki sel-sel baru yang sihat dan berfungsi baik kembali. Ketika kita berpuasa, tenaga yang didapati dari sistem pencernaan akan digunakan untuk mengaktifkan sistem imunisasi tubuh dan proses berfikir oleh otak. Oleh karena itu dengan puasa penyakit lebih mudah disembuhkan dan kita lebih mudah menerima pelajaran dan berfikir.

Namun keajaiban proses autolisis terletak pada cara pengambilan makanan dan cara kita menjalani puasa. Autolisis hanya akan aktif bila kadar glicogen darah berkurang dan otak menyimpulkan kita lapar dan harus makan namun kita berniat tidak makan ataupun BERPUASA. Dan Ketika berbuka puasa, kita hanya mengambil makanan sekadarnya dan tidak mengikut nafsu. Autolisis tidak akan terjadi sekiranya selepas berpuasa sepanjang hari kemudian ketika kita berbuka kita mengambil nasi 2 pinggan, kuih 10 biji dan air manis 1 jug!

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DAN PROSES AUTOLISIS DARI KAMI - COACH HERBALIFE MALAYSIA 

 

 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.